BAP 7

İYİ ad hoş kokulu yağdan, ve ölüm günü, bir adamın doğduğu günden iyidir.
2. Yas evine gitmek ziyafet evine gitmekten iyidir; çünkü her adamın sonu odur; ve yaşıyan onu yüreğine koyar.
3. Keder gülmekten iyidir; çünkü yüzün mahzun olması ile yürek daha iyi olur.
4. Hikmetli adamın yüreği yas evindedir; fakat akılsızların yüreği sevinç evindedir.
5. Bir adam için akılsızların türküsünü işitmektense, hikmetlinin azarlamasını işitmek iyidir.
6. Çünkü kazan altında çalıların çatırtısı nasılsa, akılsızın gülmesi de öyledir; bu da boş.
7. Gerçek gasıplık hikmetli adamı delirtir; ve rüşvet anlayışı yok eder.
8. Bir şeyin sonu başlangıcından iyidir; ve ruhta sabırlı olan ruhta kibirli olandan iyidir.
9. Darılmakta ruhun tez olmasın, çünkü dargınlık akılsızların bağrında barınır.
10. Niçin evelki günler bunlardan daha iyi idiler? deme; çünkü bunun hakkındaki sorgun hikmetle değildir.
11. Hikmet miras kadar iyidir; ve güneş görenler için daha iyidir.
12. Çünkü hikmet siperdir, gümüş de siperdir; fakat bilginin üstünlüğü şudur ki, hikmet kendi sahibini yaşatır.
13. Allahın işine bak; çünkü onun iğrilttiğini kim doğrultabilir?
14. İyilik gününde sevinçli ol, ve kötü günde dikkatli ol; hem Allah birini obirinin yanında yaptı, ta ki, insan kendisinden sonra olacak şeyi bulmasın.
15. Boş olan günlerimde bunun hepsini gördüm; salih adam var ki, salâhında yok oluyor, ve kötü adam var ki, kötülüğünde ömrünü uzatıyor.
16. Pek çok salih olma, ve kendini çok hikmetli etme; niçin kendini helâk edesin?
17. Pek çok kötü olma, ve akılsız olma; niçin kendi vaktinden evel ölesin?
18. Bunu tutman iyidir; hem ondan da elini çekme; çünkü Allahtan korkan adam bunların hepsinden çıkar.
19. Hikmet, hikmetli adamı şehirde olan on hükümdardan ziyade kuvvetlendirir.
20. Gerçek, yeryüzünde iyilik edip suç işlemiyen salih adam yoktur.
21. Hem de kulunun sana sövdüğünü işitmiyesin diye, söylenilen bütün sözlere yüreğini verme;
22. çünkü senin yüreğin de bilir ki, sen de çok kereler başkalarına sövdün.
23. Bunun hepsini hikmetle denedim: Hikmetli olacağım, dedim; fakat o benden uzaktı.
24. Olan şey uzak, ve çok derin; kim onu bulabilir?
25. Döndüm, ve yüreğim hikmeti, ve şeylerin sebebini bilmeğe ve araştırmağa ve aramağa, ve kötülüğün akılsızlık olduğunu, ve akılsızlığın delilik olduğunu bilmeğe koyuldu.
26. Ve kadını ölümden acı buldum, o kadın ki, yüreği tuzak ve ağlar, ve elleri zincirlerdir; Allahın önünde iyi olan adam ondan kaçıp kurtulur; fakat suç işliyen ona tutulur.
27. İşte, Vaiz diyor: Birer birer hesabı çıkarmak için bunu buldum;
28. canım hâlâ onu arıyor, fakat bulmadım; binde bir erkek buldum; fakat onların hepsinde bir kadın bulmadım.
29. İşte, ancak şunu buldum ki, Allah insanı doğru yarattı; fakat onlar çok düzenler aradılar.